www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Archive >
Eindverhandelingen 2007-2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8605

Title: Onderzoek naar klantentevredenheid en 'waarde voor de klant': toepassingen en nieuwe evoluties.
Authors: REIJMERS, Jocelyne
Advisors: SWINNEN, G.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Organisaties krijgen steeds meer te maken met open en transparante markten. De concurrentie en het aanbod nemen steeds toe en worden breder. Consumenten zijn minder loyaal dan vroeger en schakelen veel sneller over naar andere aanbieders. Ze zijn bovendien kritischer en mondiger en weten vaak precies wat ze willen. Door al deze factoren is het belang van tevreden klanten steeds toegenomen voor ondernemingen. Klanten vertellen zelden rechtsreeks wat ze vinden van een product. Daarom is het juist zo belangrijk dat ondernemingen onderzoek verrichten naar de klanttevredenheid en naar de waarden die de klant belangrijk vindt. Op deze manier kunnen zij inzichten verkrijgen in hoe de klant over de producten en diensten van een onderneming denkt en wat de wensen en vereisten van de klant zijn. Zo kunnen er gericht maatregelen genomen worden en verbeteringen aangebracht worden om de tevredenheid te vergroten om zo de concurrentie te weren. De Centrale onderzoeksvraag van de thesis l
Notes: 3de jaar handelsingenieur - major marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/8605
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A4.77 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.