www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Research >
Research publications >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/6716

Title: Waardecreatie en innovatie in de industrie: nieuwe denkkaders versus oude gewoonten
Authors: MATTHYSSENS, Paul
Vandenbempt, Koen
Berghman, Liselore
Issue Date: 2004
Publisher: Acco
Abstract: Dit boek van de Nederlandse Stichting Techniek en Marketing wil inzicht verschaffen in de wijze waarop de marketingfunctie kan bijdragen in de groei van de onderneming. Waardecreatie en meer specifiek de creatie van klantenwaarde is niet meer weg te denken uit het jargon van de industriële marketeer. Ondernemingen in businessmarkten hebben sinds de jaren tachtig vele inspanningen geleverd om de eigen organisatie meer marktgedreven te maken. De focus kan niet enkel op technologie en technologieontwikkeling liggen. Het aanleveren van oplossingen voor huidige en latente problemen komt centraal te staan voor de klant. Een dergelijke instelling creëert een dynamiek in de eigen organisatie die gericht is op vernieuwing en vooruitgang. Hoewel het eenvoudig klinkt, lijkt de implementatie niet vanzelfsprekend. Dit boek heeft de ambitie om de problematiek van waardecreatie voor klanten grondig te bespreken en een roadmap aan te reiken voor de industriële onderneming die op zoek is naar de creatie van meerwaarde voor klanten. Het biedt geen nieuwe marketingtools aan maar wil een perspectief bieden op de creatie van meerwaarde voor klanten. Dit impliceert dat ondernemingen niet zozeer andere marketingtechnieken moeten toepassen maar wel dat de technieken die voorhanden zijn, moeten worden toegepast vanuit een ander perspectief, wat het ‘gedrag’ van de onderneming op een duurzame manier zal veranderen. Dit boek richt zich tot managers van industriële bedrijven die zich willen onderscheiden of hun comfortabele positie in de markt wensen te versterken. Het boek is een strategisch marketingboek maar richt zich niet enkel tot marketingmanagers maar tot iedereen in de organisatie die de waardecreatie voor zijn klanten wenst te vergroten. Het boek is specifiek geënt op de context van business-to-business-markten, vooral van de industriële bedrijven.
URI: http://hdl.handle.net/1942/6716
ISBN: 90-334-5531-5
Category: B1
Type: Book
Appears in Collections: Research publications

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.