www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22249

Title: <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;">Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de toepassing van crossmodale correspondenties op de keuze van een omgevingsgeur toegepast in een retailomgeving
Authors: van Neer, Kelly
Advisors: PAUWELS, Pieter
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: Tegenwoordig komt sensorische marketing steeds meer onder de aandacht omdat er een verschuiving plaatsvindt van traditionele marketing naar belevingsmarketing, waardoor marketeers en retailers het marketingbeleid anders moeten aanpakken. Het gebruik van omgevingsgeuren in de winkelomgeving is een effectief, maar onderbenut sensorisch marketingmiddel dat meer aandacht verdient op het gebied van onderzoek. Geuronderzoek of -marketing is dan ook het focuspunt van deze studie. Allereerst wordt de bestaande literatuur bestudeerd, zodat er een kader gevormd kan worden voor het huidig onderzoek. Vanuit de literatuur worden een aantal aandachtspunten voor geuronderzoek aan het licht gebracht, waarvan crossmodale correspondenties in de winkelomgeving het meest overheersend lijkt te zijn. Uiteindelijk is de focus van het onderzoek de effectiviteit van een omgevingsgeur die crossmodaal (in)congruent met de winkelomgeving is, wat getest wordt op basis van een praktijkstudie.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/22249
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A3.92 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.