www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22245

Title: Het effect van cross-modale (in)congruentie tussen een aangename omgevingsgeur en de winkelatmosfeer op de reacties van de consument
Authors: Hindrikx, Jolien
Advisors: DOUCE, Lieve
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: Het gebruik van sensorische elementen in de winkelomgeving om het gedrag van consumenten te beïnvloeden, krijgt steeds meer aandacht van marketeers. Retailers zijn meer en meer op zoek naar manieren om zich te differentiëren en zintuiglijke marketing kan hier een antwoord op bieden. Het introduceren van een omgevingsgeur in de winkelomgeving is geen nieuw fenomeen. Echter het effect van cross-modale (in)congruentie tussen een omgevingsgeur en de winkelatmosfeer is een geheel nieuw verschijnsel. Onderzoek naar dit onderwerp kan mogelijk interessante informatie bieden voor retailers. Aan de hand van een veldexperiment in kledingwinkel Cartouche te Zonhoven wordt dit effect onderzocht.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/22245
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.46 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.