www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22244

Title: Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de voorkeur van consumenten voor het design van een audio logo en een visueel logo
Authors: Callari, Alessia
Advisors: DOUCE, Lieve
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: Tegenwoordig is het voor merken en bedrijven zeer belangrijk om zich op een unieke manier te differentiëren van concurrenten. Dit komt vooral omdat de kloof tussen de kwaliteit van concurrerende producten steeds kleiner wordt. Om zich te kunnen differentiëren, speelt onder andere het logo een cruciale rol. Dit is het meest opvallende element van zowel directe als indirecte communicatiemiddelen (i.e. verpakking en advertenties) (Patr, et al, 2012).. Een logo kan een concurrentieel voordeel bieden en is een manier om de reputatie van het bedrijf of het merk te verhogen (Van Riel, et al, 2011). Een logo kan zowel uit een visueel logo als uit een audio logo bestaan (Krishnan, 2009). Beide kunnen een impact hebben op verschillende consumentenreacties. Deze masterproef wilt een antwoord bieden op de vraag of een visueel logo en een audio logo (samen) een effect uitoefenen op verschillende consumentenreacties. De centrale onderzoeksvraag luidt dan ook als volgt: 'Wat is het effect van een audio logo en/of een visueel logo op consumentengedrag?'.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/22244
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.67 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.