www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19264

Title: De effectiviteit van het gebruik van planten en (groene) geuren in een retailomgeving. Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek
Authors: Stalens, Charlotte
Advisors: JANSSENS, Willem
ADAMS, Carmen
DOUCE, Lieve
Issue Date: 2015
Publisher: UHasselt
Abstract: Het gebruik van sensorische elementen in de winkelomgeving om het gedrag van consumenten te be├»nvloeden, begint meer en meer een vaste waarde te worden. Geuren die verspreid worden in de omgeving zijn hierbij geen uitzonderingen meer. Planten in de winkelomgeving daarentegen zijn slechts zelden te vinden. Het combineren van deze mogelijke invloedhebbers op consumentengedrag, kan voor interessante resultaten zorgen. Er werd een veldexperiment uitgevoerd om de invloeden van (groene) geuren en planten te onderzoeken op affect, evaluaties van de winkel en toenadering of vermijding.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/19264
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.85 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.