www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/17333

Title: Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de relatie tussen muziekgenre en de beoordeling van een winkelontwerp
Authors: Kauffmann, Niels
Advisors: JANSSENS, Willem
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2014
Publisher: UHasselt
Abstract: In deze masterproef onderzoek ik het effect van congruentie op vlak van crossmodal correspondences tussen winkelomgevingen en muziek. Het eerste deel van de thesis is een literatuurstudie waarin de effecten van achtergrondmuziek en verschillende crossmodal correspondences beschreven worden. Hierna volgen enkele onderzoeken om na te gaan of de voorkeur voor een winkelomgeving verandert wanneer de muziek congruent is met de winkelomgeving op vlak van hoekigheid. Dit heb ik ook getest met productverpakkingen en muziek. De hypothese voor het onderzoek was dat congruentie zou leiden tot meer voorkeur. Dus bij hoekige muziek verwachtte ik dat mensen eerder de hoekige winkelomgeving zouden kiezen bijvoorbeeld. Uit mijn onderzoeken blijkt echter dat dit niet het geval is. Ik ben voorzichtig met het trekken van conclusies uit deze resultaten. In het laatste deel van de thesis wordt er dieper ingegaan op wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn voor deze resultaten en geef ik enkele aanbevelingen voor toekomstig onderzoek.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/17333
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.07 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.