www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15652

Title: De impact van sociale media op consumentengedrag en traditionele retailing
Authors: Knops, Femke
Advisors: SWINNEN, Gilbert
JANSSENS, Willem
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: Door de snelle toename in populariteit van sociale media neemt de macht van consumenten steeds meer toe. Consumenten hebben vandaag de dag heel wat communicatiemiddelen ter beschikking waarmee ze hun positieve en negatieve meningen kunnen verspreiden over het hele internet. Hierdoor is het voor ondernemers belangrijk om de kracht van deze media niet te onderschatten en deze te gebruiken in het voordeel van de onderneming. Hoe ondernemers dit juist kunnen doen, is de hoofddoelstelling van dit onderzoek. De centrale onderzoeksvraag is dan ook de volgende: Wat is de invloed van aanbevelingsgedrag via sociale media op aankoopgedrag? Om een antwoord te krijgen op deze vraag wordt de Theory of Planned Behavior gebruikt om na te gaan wat de invloed van Word-of-Mouth via sociale media is op de aankoopintentie van de consument.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/15652
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.23 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.