www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15624

Title: The practice of Open Innovation in the high-technology industry
Authors: Vanhemelryck, Yves
Advisors: ROIJAKKERS, Anna
VANHAVERBEKE, Wim
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef tracht een beschrijving te geven van de toepassing van Open Innovatie van hoogtechnologische bedrijven in Vlaanderen. In dit onderzoek is gebleken dat consumenten een significante invloed hebben op de innovatieve activiteiten van een onderneming. Afgezien van consumenten werd er tevens gewerkt met onderzoekscentra, investeringsgroepen, enz. Voor de steekproef van deze masterproef werd er voornamelijk beroep gedaan op Vlaamse KMO's. Binnen deze masterproef is er een relatie vastgesteld tussen de strategie van een onderneming en de manier waarop innovatie hierbinnen wordt toegepast. Het is namelijk zo dat de KMO's binnen de steekproef voornamelijk klantwinningsstrategie├źn toepasten. Dit leidde ertoe dat er voornamelijk aan toevoegende innovaties werden gedaan binnen deze cases. Dit valt te verklaren doordat deze innovaties gepaard gaan met lagere risico's, waarvan de innoverende onderneming toch een competitief voordeel kan behalen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap
URI: http://hdl.handle.net/1942/15624
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A741.52 kBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.