www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14072

Title: "Tegenpolen trekken elkaar aan" of "soort zoekt soort"?
Authors: Machiels, Roel
Advisors: STREUKENS, Alexandra
LEROI-WERELDS, Sara
Issue Date: 2012
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Bij dienstverlening speelt de interactie tussen klant en dienstverlener een centrale rol. Persoonlijkheid van zowel de klant als van de dienstverlener be├»nvloedt het verloop van deze interactie. Het is bekend dat de klant voorkeuren heeft voor dienstverleners met bepaalde persoonlijkheidskenmerken en dat deze voorkeuren bepaald worden door de persoonlijkheidskenmerken van de klant. Hierover bestaan twee tegengestelde perspectieven: het homophily effect wat verondersteld dat mensen een voorkeur hebben voor mensen die qua persoonlijkheid hun gelijke zijn en het heterophily effect wat verondersteld dat mensen een voorkeur hebben voor mensen die qua persoonlijkheid hun tegenpool zijn. De onderzoeksvraag is te onderzoeken dmv een empirische studie welk perspectief de klantvoorkeuren voor dienstverlenerpersoonlijkheid het best verklaard.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/14072
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.5 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.