www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14071

Title: Het internationalisatieproces van Limburgse born globals met extra aandacht voor de oprichters
Authors: Hilkens, Kim
Advisors: PAUWELS, Pieter
Issue Date: 2012
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Internationalisatie is niet enkel meer weggelegd voor grote bedrijven. Ook zeer jonge bedrijven mogen uitgesproken internationale ambities koesteren. Born globals: jonge en kleine bedrijven die ambiĆ«ren mee te spelen op de wereldmarkt. Born globals lijken op een aantal basiseigenschappen te verschillen van de traditioneel internationaliserende bedrijven. Ze hechten minder belang aan de thuismarkt en zijn zeer snel na hun oprichting actief op de buitenlandse markt. Vreemde markten worden gelijktijdig betreden. Oprichters van born globals zijn hoger opgeleid en beschikken al over internationale ervaring bij de oprichting van het bedrijf. Deze ervaring zorgt voor een voordeel bij de oprichting. Doordat oprichters van born globals beroep doen op deze kennis kan van een vliegende start gesproken worden. Gegeven de uniciteit van born globals en jonge internationaliserende bedrijven in het algemeen, moet de exportondersteuning vanuit overheid en middenveld onder de loep worden genomen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/14071
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A1.49 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.