www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Research >
Research publications >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/13553

Title: Imitatie bij kinderen met een typische ontwikkeling en met een autismespectrumstoornis
Authors: Vanvuchelen, Marleen
Roeyers, Herbert
De Weerdt, Willy
Issue Date: 2011
Citation: Logopedie (Herentals), 1, p. 36-45
Abstract: Imitatief leren is van vitaal belang voor de ontwikkeling van kinderen. Imitatie impliceert dat een waargenomen input vertaald wordt naar een motorische output. Dit is het resultaat van selectie- en correspondentieprocessen. Kinderen imiteren op twee niveaus: action-level en program-level imitatie. De Preschool Imitation and Praxis Scale (PIPS) meet de imitatieontwikkeling van kinderen tussen 1 en 4.9 jaar. Met toenemende evidentie wordt aangenomen dat jonge kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS) problemen hebben met procedurale en lichaamsimitatie. De klinische bruikbaarheid van een imitatieonderzoek voor de diagnose van ASS op peuter- en kleuterleeftijd wordt toegelicht.
URI: http://hdl.handle.net/1942/13553
ISSN: 1370-706X
Category: A1
Type: Journal Contribution
Validation: vabb, 2014
Appears in Collections: Research publications

Files in This Item:

Description SizeFormat
Main article625.63 kBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.