www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Research >
Research publications >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12990

Title: Marktconvergentie en alliantievorming in de Nederlandse telecommunicatie- en media-industrie
Authors: Roijakkers, Nadine
de Man, Ard-Pieter
Gubbels, Ivo
Issue Date: 2011
Citation: Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 85(5), p. 284-293
Abstract: Dankzij digitalisering en liberalisering ontstaat convergentie tussen voorheen gescheiden sectoren. Deze convergentie kan organisatorisch onder meer gerealiseerd worden door het gebruik van allianties. Dit artikel onderzoekt hoe een bepaald type convergentie wordt gerealiseerd met behulp van verschillende allianties. Wij concluderen dat allianties inderdaad worden ingezet voor convergentie, dat convergentie plaatsvindt tussen bestaande markten en rondom creatie van nieuwe markten, maar dat geen verschillende alliantievormen worden gebruikt voor deze twee vormen van marktconvergentie.
URI: http://hdl.handle.net/1942/12990
ISSN: 0924-6304
Category: A1
Type: Journal Contribution
Appears in Collections: Research publications

Files in This Item:

Description SizeFormat
Main article207.69 kBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.