www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12776

Title: De evaluatie van mobiliteitsmanagement campagnes. Gevalstudie: met de fiets naar de Unief
Authors: Daniels, Veva
Advisors: BRIJS, Tom
VAN HOUT, Kurt
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Mobiliteitsmanagement zorgt ervoor dat reizigers worden beïnvloed zodat ze beter gaan nadenken over waarom, wanneer en hoe ze reizen. Het doel van mobiliteitsmanagement is om ervoor te zorgen dat reizigers zich op een meer duurzame manier zullen verplaatsen. Deze thesis evalueert een mobiliteitsmanagementcampagne die liep in het academiejaar 2010-2011 aan de Universiteit Hasselt: 'Met de fiets naar de Unief'. Hiervoor worden vier technieken gebruikt: evaluatie van de ingeleverde stempelkaarten, evaluatie van een online-bevraging, een statistische analyse van de gegevens van de bevraging aan de hand van een multinominal logit-model en een evaluatie van alle gegevens aan de hand van de MaxSumo methodiek. Hieruit bleek dat de campagne geen significante gedragsverandering heeft teweeggebracht maar wel een positieve mentaliteitsverandering bij de studenten en personeelsleden van de universiteit.
Notes: master in de verkeerskunde-mobiliteitsmanagement
URI: http://hdl.handle.net/1942/12776
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A3.45 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.