www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12656

Title: De internationalisatie van Limburgse KMO's
Authors: Schetz, Griet
Advisors: HOUBEN, Ghislain
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Tot op heden is er al reeds veel onderzoek verricht betreffende de internationalisatie van KMO's. Toch blijkt uit de probleemstelling dat de meerderheid van de KMO's in Vlaanderen niet internationaliseren. Vandaar dat deze masterproef een beter beeld weergeeft over de KMO's die wel kiezen voor internationalisatie. In deze masterproef wordt er dieper ingegaan op de internationaliserende KMO's in de regio Limburg. Er wordt een kwalitatief onderzoek uitgevoerd bij 16 bedrijven en aan de hand van semigestructureerde interviews wordt er gepolst naar persoonlijke ervaringen van de respondenten om zo de determinanten van de internationalisatie in kaart te brengen. Na een grondige literatuurstudie wordt het kwalitatief onderzoek opgedeeld in drie delen gebaseerd op de deelvragen van de masterproef. Er wordt op zoek gegaan naar de motieven van internationalisatie van KMO's, de problemen die er aan vasthangen en de gevolgen. De voornaamste motieven die aangehaald worden door de ondervraagde r
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap
URI: http://hdl.handle.net/1942/12656
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A1.81 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.