www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12654

Title: Retail positionering: onderscheidend of prototypisch? Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek
Authors: Adriansens, Jolien
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze eindverhandeling gaat over de positionering in de Belgische Doe-Het-Zelf sector, namelijk wordt er onderscheidend of prototypisch gepositioneerd? Voordat deze vraag beantwoord kan worden, wordt er eerst onderzocht wie het prototype in de DHZ-sector is. Eenmaal als het prototype gekend is, zal via de retailing mix worden nagegaan hoe andere ondernemingen zich positioneren tegenover dit prototype. Bij het benoemen van het prototype kan de voorkeur van de DHZ-consument een belangrijke rol spelen. Om inzicht in de voorkeur van de DHZ-consument te krijgen, zal er worden onderzocht of de winkelvoorkeur afhankelijk is van de mate waarin de consument variatie zoekt, de mate waarin de consument kennis of expertise heeft van de DHZ-sector en/of de winkelkeuze afhankelijk is van de specifieke shoppingsituatie. Dit zal allemaal onderzocht worden aan de hand van een kwantitatief onderzoek dat zal bestaan uit een online-enquête.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12654
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.53 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.