www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12653

Title: Negatieve merkpercepties in retailing. Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek
Authors: Menten, Wesley
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: De meeste voorgaande studies handelen over het opwekken van positieve gevoelens tijdens het winkelen. In dit onderzoek probeert men vanuit een ander oogpunt de winkelervaring te benaderen. D'Astous (2000) identificeerde een reeks irritaties en die worden in dit onderzoek toegepast op enkele Belgische supermarkten. We maken een vergelijking op basis van value retailer, soft discounter en hard discounter. Op basis van een focusgroep worden de irritaties gevalideerd en zij zijn de basis voor de consumentenenquĂȘte. Bij 180 respondenten werd er ook gepeild naar de mate van irritatie, tevredenheid, loyaliteit en andere elementen. Uit de resultaten blijkt er een verband te zijn tussen de prestaties in het beperken van irritaties en het gevoel van irritaties en tevredenheid over de retailer. Dit heeft weer een invloed op loyaliteit, frequentie van bezoeken aan de winkel en uitgaven in de winkel.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12653
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.5 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.