www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12615

Title: Een vergelijking van meetmethoden voor winkelimago. Gevalstudie: JBC in vergelijking met zijn naaste concurrenten
Authors: Baeten, Carmen
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: In deze masterproef voeren we een onderzoek naar het concept en de meting van winkelimago. We proberen een antwoord te geven op de volgende onderzoeksvraag: 'Welke meetmethoden bestaan er om het winkelimago te meten en geven deze meetmethoden een consistent resultaat?'. In de literatuurstudie gaan we dieper in op het begrip winkelimago en geven we een overzicht van alle meetmethoden die ontwikkeld werden om een meting van het winkelimago te bekomen. Het tweede deel van deze masterproef bevat een praktijkonderzoek dat gericht is op JBC en zijn belangrijkste concurrenten. In dit onderzoek vergelijken we twee meetmethoden, namelijk de semantische differentiaalschaal en de numerieke vergelijkende schaal. We analyseren eerst de voorspelkracht van elke techniek met behulp van de softwareapplicatie SmartPLS, waarna we de imagoresultaten van beide schalen bespreken. Ten slotte doen we enkele aanbevelingen aan het management van JBC.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12615
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A3.59 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.