www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12606

Title: De rol van klantwaarde in een retailcontext: een vergelijkende studie tussen hard-, soft- en non-discounters
Authors: Nijs, Eline
Advisors: SWINNEN, Gilbert
WILLEMS, Kim
LEROI-WERELDS, Sara
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Een sector waarin een sterke concurrentie heerst en een aanzienlijke druk ligt op prijs is de supermarktsector. Aangezien klanten enkel voor een aanbod zullen kiezen indien ze er waarde in zien, is het belangrijk voor retailers om dit concept te begrijpen. De centrale onderzoeksvraag luidt dan ook: 'Wat is de rol van de verschillende waardedimensies voor de verschillende types supermarkten?' Een vergelijkende studie wordt uitgevoerd tussen hard-, soft- en non-discounters. Respectievelijk Aldi, Colruyt en Delhaize werden hier als voorbeelden genomen. In deze masterproef wordt een inzicht verworven in het begrip klantwaarde zoals dit door Holbrook wordt beschreven in de context van de kleinhandel. Daarnaast wordt ook nagegaan wat de rol is van de verschillende dimensies waaruit klantwaarde is opgebouwd, toegepast voor deze supermarkten. Verder wordt de invloed van klantwaarde op gevolgen als tevredenheid, loyaliteit, bestedingsaandeel en de bereidheid om een hogere prijs te betalen onder
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12606
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A4.48 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.