www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12590

Title: Het effect van functionele en zelf-congruentie op consumentenreacties ten opzichte van de retailer
Authors: Tekin, Hamza
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Een tal van winkels staan ter beschikking tot de consument. Waarop baseert de consument zijn gedrag ten opzichte van de retailer? In dit onderzoek gaan wij na of verschillende factoren de relatie tussen de functionele en zelf-congruentie met de consumentenreacties beïnvloeden. De effecten van de functionele en zelf-congruentie op de reacties van de consumenten worden eerst onder één dak geplaatst. Er wordt onderzocht of een betrokken persoon zich meer laat leiden door de resultaten van het functionele congruentie proces. Naast betrokkenheid worden kennis, ervaring en tijdsdruk behandeld. De eindverhandeling kent twee delen: een literatuurstudie en een praktijkgericht onderzoek. Aan de hand van een literatuurstudie trachten wij meer inzicht te krijgen in de verschillende begrippen. De praktijkgerichte studie maakt het mogelijk om de verwachtingen vooraf en deze die gecreëerd zijn door de literatuurstudie in te lossen aan de hand van een enquête bij de studenten.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12590
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A3.98 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.