www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12548

Title: Het effect van aanvullende informatie op het rijgedrag
Authors: Coenen, Koen
Advisors: BRIJS, Tom
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Elke dag worden er infrastructuurwerken uitgevoerd om de veiligheid van de wegen te verbeteren. Naast de infrastructuurwerken zijn er nog andere maatregelen om de veiligheid te verbeteren. Eén ervan is het gebruik van aanvullende informatie op of naast de weg, zoals die in Nederland reeds gebruikt wordt. Een Nederlandse model van aanvullende informatie is het plaatsen van hectometerbordjes naast de rijbaan. Op die hectometerbordjes staat naast de gewoonlijke informatie, zoals de naam van de weg en de afstandspositie van het bordje, ook de maximum toegelaten snelheid van de weg. Die aanvullende informatie is een onderdeel van de herkenbaarheid van wegen waar in Nederland aan wordt gewerkt. De herkenbaarheid moet ervoor zorgen dat de bestuurders een gewenst, verwacht gedrag gaan vertonen. Het overkoepelende doel is dat de wegen veiliger worden voor alle verkeersdeelnemers. Het effect van de hectometerbordjes werd in dit onderzoek onderzocht. Het Nederlandse hectometerbordje is aangepas
Notes: master in de verkeerskunde-verkeersveiligheid
URI: http://hdl.handle.net/1942/12548
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.72 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.