www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12438

Title: De meting van winkelpersoonlijkheid
Authors: Gijbels, Nick
Advisors: SWINNEN, Gilbert
WILLEMS, Kim
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze masterproef behandelt de meting van winkelpersoonlijkheid. Winkelpersoonlijkheid kan omschreven worden als die kenmerken uit het imago van een winkel die we ook aantreffen bij personen. We trachten deze persoonlijkheid vast te stellen voor drie supermarkten, nl. Aldi, Colruyt en Delhaize. Ook wordt er onderzocht of deze scores verschillen voor personen die een supermarkt vaak bezoeken en personen die een supermarkt slechts sporadisch of niet bezoeken. Verder wordt er nagegaan of een overlap tussen de eigen persoonlijkheid en de winkelpersoonlijkheid, de zogenaamde congruentie, tot een hogere loyaliteit leidt. Tenslotte wordt ook gekeken welke persoonlijkheidsdimensies een significante invloed hebben op de loyaliteit. Voor het empirisch onderzoek werd gebruik gemaakt van 369 respondenten. Deze werden bekomen door verzoeken tot deelname te verspreiden in de gemeenten Alken, Genk, Hasselt, Kermt, Neerpelt en Sint-Truiden.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12438
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A2.98 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.