www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12435

Title: Analyse van het toerisme(beleid) in de stad Genk: een economische en marketinggerelateerde inslag
Authors: Peters, Wouter
Advisors: DE GROOTE, Patrick
PEETERS, Ludo
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Genk is een jonge en dynamische stad die in allerlei facetten groeit. Eén van die facetten is het toerisme. Vanuit het stadsbestuur wordt er veel aandacht besteed aan het opzetten van een degelijk toerismebeleid dat deze stad toelaat de opportuniteiten die aanwezig zijn ten volle te benutten. Het is zo dat het toerisme in Genk nog in haar kinderschoenen staat. Zo is bijvoorbeeld het gebrek aan een voldoende gediversifieerd toeristisch aanbod een rem op de verdere ontwikkeling van het toerisme in de stad, en de stimulering van het verblijfstoerisme is een must. Met deze masterproef willen we dan ook op zoek gaan naar een optimalisatie van het toerismebeleid door een analyse te maken van het huidige beleid. Vandaar luidt onze centrale onderzoeksvraag: 'Hoe kan de stad Genk een optimaal toerismebeleid voeren?'. De probleemstelling wordt weergegeven in het eerste hoofdstuk. Hier wordt vanuit het praktijkprobleem de centrale onderzoeksvraag afgeleid. Om een antwoord te vinden op de centr
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12435
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A1.68 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.