www.uhasselt.be
DSpace

Document Server@UHasselt >
Education >
Faculty of Business Economics >
Master theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12417

Title: Klantenwaarde creëren: de rol van milieuvriendelijke verpakking
Authors: Smets, Nele
Advisors: STREUKENS, Alexandra
JANSSENS, Willem
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Tegenwoordig krijgt het milieu veel aandacht van de media en van de consument. In deze eindverhandeling wordt daarom nagegaan wat de rol van milieuvriendelijke verpakkingen is bij de aankoopbeslissing. In eerste instantie worden er enkele belangrijke begrippen omschreven. Ook wordt aangehaald welke verpakking het milieuvriendelijkst is. Hierna wordt de rol van milieuvriendelijke verpakkingen nagegaan door middel van een praktijkvoorbeeld: melk. Verder wordt er onderzocht of consumenten meer willen betalen voor milieuvriendelijk verpakte melk. Er wordt ook nagegaan of er een verband is tussen enkele socio-demografische variabelen, zoals leeftijd, en milieuvriendelijk aankoopgedrag en betalingsbereidheid. Ook wordt er onderzocht of er een verband is tussen de waarden van een individu en diens aankoopgedrag en betalingsbereidheid.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
URI: http://hdl.handle.net/1942/12417
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections: Master theses

Files in This Item:

Description SizeFormat
N/A1.23 MBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.